lördag 23 januari 2010

Cheezus

Vi är ostälskare av stora mått hemma hos oss, det är ett intresse som dykt upp det senaste året egentligen. Tidigare har vi förfasat oss över den mesta ostfantast vi känner- vi kan kalla honom Cheezus. Han har bjudit på diverse håriga och pysande skräckvarianter. Riktigt där är vi inte ännu men hursomhelst. Kidsen har ju inte varit lika förtjusta som vi. Men nu har det blivit ändring på det. Köpte hem Babybel och det gick givetvis hem (den är faktiskt rätt god)
Jag plockade även på mig klassikern den skrattande kon som jag nog ätit ett stort antal kuber av. Lite synd så här i efterhand att man bott ett år i Frankrike och av de 300 ostsorterna valde man denna. Nåja mina tankegång här hemma är att barnen ska få upp intresset för det här med ost så ska de kunna gå på tyngre grejer i framtiden...

3 kommentarer:

  1. Hej Göteborgarna!
    Nyköping här! Lycka till i helgen med div. aktiviteter, spännande att höra sedan hur allt gått! Ost är gudagott! Nästa gång i ostaffären: fråga efter champangeost! Det ska var drottningens favorit! En ost med krämig kärna, lite sälta! Ska ätas med en god marmelad, förslagsvis när de små sover, måhända en droppe i glasset också! Kram svägerskan Tina

    SvaraRadera
  2. Har en liten här hemma som bara ääälskar de där små röda ostarna. Varje gång som hon är med o handlar så åker det med en påse för att hon påstår att de är slut o jag går på det varje gång.

    Kram Betty !

    SvaraRadera
  3. Åh, champagneost visste jag inte ens fanns, får testa om jag ser det någon gång. Lär inte finnas på mitt lokala konsum direkt ;)

    SvaraRadera