lördag 1 maj 2010

Helg på ålderns höst



Jag är ensam med barnen huuuur länge som helst just nu och jag vägrar att låta bli att ta helg bara för att jag är själv. Innan jag hämtade barnen igår hann jag ta vägen förbi både Bolaget och det absolut fantastiska surdegsbageriet Alvar och Ivar. Jag kommer verkligen att sakna detta när jag flyttar. Kan någon vara vänlig och starta ett riktigt surdegsplejs i Linkan?!

Kanske är det (ytterligare) ett ålderstecken att själva helgkänslan- en gång i ett avlägset liv bestående av vin och cig- numera består i att ta en väldigt lång omväg hem för att kunna köpa ett surdegsbröd. Ska jag vara ärlig så hade jag till och med ringt innan och bokat ett bröd. Ni hör -BOKAT. Så populärt är det här stället. När jag kom var allt slut sånär som på tre undanlagda bröd på en hylla bakom disken.

I det avlägsna livet fick man både vin och luringar för samma peng som jag idag köpte bröd. 60 pikadoler. Nu tycker jag är facilt med 60 pix för ett så gott bröd... Times are changing.

3 kommentarer:

  1. En vän jobbar på Alvar och Ivar, men jag har aldrig varit där. Det ligger i fel stad!

    SvaraRadera
  2. Hihi...nå syns jeg underteksten på bloggen din passet godt!! - The joy of the unnecessary -
    Det er sååå deilig med litt helgeluksus! :)

    SvaraRadera
  3. Har aldrig varit där men funderar starkt på att boka mig ett bröd nu.

    SvaraRadera