måndag 4 april 2011

Drömköket

Jag har länge drömt om ett retrokök. Jag har skrivit om det här och här och här och här (nästan en besatthet skulle man kunna kalla det? :) Det skulle passa utmärkt hemma hos oss i 50-talshuset, inget tvivel om den saken. Men när det väl blir kökets tur (inom en inte alltför avlägsen framtid hoppas jag) så tror jag att vi kommer att satsa på något annat än forna drömmen Kvänum Banér.
Jag hittade bilderna på det här fantastiska köket via Home and Desire. De kommer från ett hus som var till salu i Skåne för någon tid sedan. Jag tycker att det är ett så grymt fint möte mellan modernt kök och hus i gammal stil. Precis såhär vill jag ha det, men jag tänker mig att mosaiken ska vara röd och nog inte gå upp så långt.
Sedan ska jag bara övertala min man att Smeg är värt att satsa på trots rapporter om bristande kvalitet och litet utrymme. Men idag klarar vi oss på ett skåp i halvstorlek så det är bra träning!
Bilder Våningen & Villan

3 kommentarer:

  1. Finns det ingen typ av "Smeg-pyjamas" man kan klä sina vitvaror i? Det hade jag gärna köpt :)

    SvaraRadera
  2. Det retrokjøleskapet til Gorenje er visst mye bedre. Og like kult ;)

    Det var absolutt et pent kjøkken det der!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är grymt fint det köket! Kul att du gillade det!

    SvaraRadera