söndag 28 oktober 2012

Platsbyggd bokhylla

Jag sitter och skissar på en platsbyggd bokhylla till mitt arbetsrum och min främsta inspirationskälla är denna snygging från Leva Kungslador som jag såg i somras på Gotland. Det jag främst funderar på är materialet- snickaren föreslår mdf, jag undrar om man ska ha "riktigt" trä istället (den ska målas vit i vilket fall). Sedan klurar jag också på om jag ska ha ett "hål" på mitten för att sätta en tavla i eller så, eller om jag ska låta den vara mer bara bokhylla rakt över. Alla tips tas tacksamt emot : )
Bild lånad från Nyponstina

3 kommentarer:

  1. Har inga tips, vill bara säga att jag också såg sådana på Leva Kungslador i somras och blrjade drömma. Tokigt snyggt. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Fördelen med mdf är ju att du slipper kvistlacka...:-) Men trä känns ju alltid bättre!

    SvaraRadera
  3. Fin bokhylla! Vi har byggt en del i mdf och det har funkat jättebra för oss. Tror det blir fint både med och utan hål men personligen skulle jag nog välja utan. Vad är LevaKungslador, förresten?

    Trevlig helg!

    SvaraRadera